Доля тернопільського аеропорту: цивільне летовище чи військовий полігон?

15 Вересня 2017 14:41

Фото з мережі інтернет

Пропозицію, що підкуповує своєю неординарністю, зробив депутатам-колегам представник “Самопомочі” Віталій Фидрин. Маючи підтримку не лише рядових однопартійців, а й заступника голови облради Любомира Крупи, який теж є представником Садового, обранець наважився написати текст звернення до НАТО.

Ця подія в інформпросторі пройшла майже не помітною, але варта уваги хоча б через розмах мислення та, скажемо, творчість підходу місцевого політ-бомонду.

Операцію “Тернопіль в НАТО” намагалися “провернути” на останній позачерговій сесії Тернопільської облради, що відбулася 5 липня. Фидрин запропонував ухвалити від імені обласної ради звернення щодо перетворення Тернопільського аеропорту на базу для літаків сил НАТО.

Навіть голова Тернопільської обласної ради Віктор Овчарук побачив у цьому виклик для Росії. “Вважаю, що це – нормальне звернення і показова справа для Росії”, – зауважив він.

Більшість же засумнівалася не на жарт. І чи не першими проти ідеї повстали “свободівці”, які “кивали” на необхідність консультацій з громадськістю – інших аргументів не знайшли чи просто не захотіли.

Оминаючи геополітику (аджє саме на неї зазіхнули обласні депутати, – Ред.), “батьківщинівець” і перший заступник голови облради Василь Деревляний спробував “перевести стрілки” на Чортків. “Це ж важкі літаки будуть літати! Уявіть той шум! Для таких літаків треба злітну смугу на 3 км. У Чорткові було б краще. Може, там земля ще є… Там були належні умови,” – апелював Деревляний.

За його словами, варіант щодо зведення військової бази є реальним. Але цього разу серйозне питання було перетворене на “сміхотульки”.

Врешті-решт прихильників такої ідеї із депкорпусу назбиралося аж 17 людей – майже з чверть депутатського корпусу. І хоча “з ходу” проголосувати за таке “доленосне” рішення облрада не наважилися, але остаточно від ідеї не відмовилися. І на наступну сесію підготують звернення про можливість співпраці з альянсом. А перед тим депутати мають намір провести якісь “консультації” з громадськістю, але яким чином це має відбутись, кожна політсила вирішуватиме на власний розсуд.

Що ж до самого аеропорту і летовища, то кудись “пристроїти” його в Тернополі намагаються давно. За словами голови Тернопільської ОДА Степана Барни, тернопільський аеропорт готові віддати за одну гривню оренди, лише б запустити авіасполучення. “Окрім того, можемо запропонувати інвестору вільні території, які виділили окремою ділянкою, для будівництва логістичного центру,” – припрошує голова ОДА.

В області готові розглянути пропозиції як внутрішніх, так і зовнішніх інвесторів. Тим більше, що на початку грудня минулого року аеропорт “Тернопіль” отримав сертифікат служби авіаційної безпеки, який засвідчив його придатність для прийому повітряних суден. В той же час, минулоріч у Фонді держмайна повідомили про намір продати Тернопільський аеропорт.

Точаться навколо аеропорту й інші скандали. Приміром, наприкінці червня облрада звернулася до голови ОДА Степана Барни із проханням надати оціночні відомості у зв’язку з тим, що Тернопільський аеропорт “випав” зі списків об’єктів до фінансування рахунок Фонду регіонального розвитку. Подейкують про зловживання службовим становищем головою ОДА, тобто тиском на членів комісії, які йому так чи інакше підпорядковані, і навіть про фальсифікацію документу.

Так чи інакше, але питання НАТО в Тернополі поки що лишається відкритим, принаймні в уяві обласних депутатів. Як і питання, навіщо “натівцям” Тернопіль і що на цю місцеву самодіяльність скаже центр.